Szkolenie Oxford University Press
12 stycznia 2018 r.
odbyło się szkolenie dla lektorów poprowadzone przez Alicję Gałązkę
o tematyce:
„Psychologiczne uwarunkowania przyswajania języka obcego- jak dotrzeć do uczniów
o różnej osobowości- co podpowiada nam psychologia i neuronauka?”
Skuteczność nauczania języka obcego w dużej mierze zależy od uwarunkowań psychologicznych. Każdy uczeń to indywidualna osoba o innym profilu osobowościowym, różnych preferencjach oraz innym sposobie generowania i odbierania informacji. Każdy uczący się w odmienny sposób tworzy konstrukty mentalne w swoim mózgu, bazując na swoim poprzednim doświadczeniu, swoich oczekiwaniach i potrzebach. Aktywny warsztat pozwolił uczestnikom najpierw zdiagnozować ich własny typ osobowości a następnie zapoznać się z różnymi typami uczniów, z którymi pracują. W czasie warsztatu omówione zostały indywidualne strategie pracy z uczniem umożliwiające przełamywanie barier i często występujących trudności w procesie nauczania języka obcego.