Projekt Unijny w ramach POKL
Rekrutacja
Szkolenia
Harmonogramy szkoleń
Zakończenie realizacji szkolenia
Ewaluacja projektu
Galeria
1. Rekrutacja.
British School realizuje projekt pod nazwą:
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki
Działanie 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie
Poddziałanie 8.1.1. Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw
Projekt skierowany jest do:
1. Osób dorosłych, pracujących na terenie województwa opolskiego w branży turystycznej, tj. w obsłudze ruchu turystycznego, gastronomii, hotelarstwie lub w służbach medycznych czy porządkowych
2. Zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania, spółdzielczej umowy o pracę, lub umowy cywilnoprawnej - umowy zlecenia lub umowy o dzieło, które z własnej inicjatywy są zainteresowane nabyciem, uzupełnieniem lub podniesieniem swoich kwalifikacji w zakresie kompetencji językowych
Głównym celem projektu jest zdobycie, uzupełnienie lub podniesienie kwalifikacji w zakresie umiejętności posługiwania się językiem angielskim, w stopniu pozwalającym na wykonywanie obowiązków zawodowych związanych z obsługą klienta obcojęzycznego.
W ramach projektu wsparciem w postaci bezpłatnych szkoleń z języka angielskiego objętych zostanie 80 osób.
Zajęcia odbywać się będą w małych – 10-osobowych grupach, sprofilowanych pod kątem branży, w salach wykładowych British School przy ul. Niemodlińskiej 79 w Opolu.
Każda osoba biorąca udział w szkoleniu otrzyma pakiet szkoleniowy zawierający: podręcznik i ćwiczenia do nauki języka angielskiego oraz materiały piśmiennicze.
Wymiar szkolenia to 120 godzin lekcyjnych po 4 godziny lekcyjne tygodniowo. Szkolenie zakończy egzamin, na podstawie którego każdemu uczestnikowi, który uzyska pozytywny wynik, wydany zostanie stosowny certyfikat, potwierdzający zdobyte w trakcie szkolenia umiejętności w zakresie posługiwania się językiem angielskim.
Jesteś zainteresowany?
Wypełnij Formularz zgłoszeniowy
Formularz powinien być wypełniony czytelnie (komputerowo lub pismem DRUKOWANYM), zgodnie ze stanem faktycznym.
W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że dane zawarte w formularzu są niezgodne z prawdą, osoba deklarująca chęć wzięcia udziału w szkoleniu zostanie skreślona z listy kandydatów.
Wypełniony Formularz zgłoszeniowy należy przesłać faksem na numer: (77) 457 33 78
lub e- mailem na adres: opolebs@britishschool.pl
TERMIN NADSYŁANIA ZGŁOSZEŃ:
01.09.2009. – 31.10.2009r.
ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA !!!
DECYDUJE KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ !!!
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel: (77) 457 33 78, kom. 608 58 88 86.
Regulamin uczestnictwa
www.efs.gov.pl
2. Szkolenia.
Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki
Działanie 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie
Poddziałanie 8.1.1. Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw
Ruszyły szkolenia językowe w ramach projektu "Opolskie foreigners friendly/Opolskie przyjazne cudzoziemcom"
31.10.2009r. zakończył się proces rekrutacji do projektu "Opolskie foreigners friendly/Opolskie przyjazne cudzoziemcom". Ostatecznie do udziału w projekcie zakwalifikowano 80 osób pracujących na terenie województwa opolskiego w branży turystycznej, tj. w obsłudze ruchu turystycznego, gastronomii, hotelarstwie, służbach medycznych i porządkowych.
W ramach projektu Beneficjenci Ostateczni zostaną objęci pomocą w postaci udziału w bezpłatnych szkoleniach z języka angielskiego w zakresie obsługi klienta obcojęzycznego.
Na podstawie wyników testów kwalifikacyjnych utworzono 8 grup szkoleniowych na różnych poziomach zaawansowania(A1-B2 w/g CEF). Każda grupa przejdzie szkolenie branżowe z języka angielskiego w zakresie obsługi klienta obcojęzycznego w wymiarze 120 godzin lekcyjnych w ciągu 8 miesięcy.
Cykl szkoleń rozpoczął się w listopadzie 2009r., a zakończy się w czerwcu 2010r.
Grupy szkoleniowe:
grupa: T1 - OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO
Poziom : Pre- Intermediate
Dni i godziny zajęć: piątek 17:30 - 20:30
grupa: T2 - OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO
Poziom : Upper- Intermediate
Dni i godziny zajęć: sobota 10:00 - 13:00
grupa: T3 - OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO
Poziom : Upper- Intermediate
Dni i godziny zajęć: piątek 18:00 - 21:00
grupa: P1 - SŁUŻBY PORZĄDKOWE
Poziom : Elementary/Pre- Intermediate
Dni i godziny zajęć: sobota 15:00 - 18:00
grupa: M1 - SŁUŻBY MEDYCZNE
Poziom : Elementary/Pre- Intermediate
Dni i godziny zajęć: sobota 14:00 - 17:00
grupa: M2 - SŁUŻBY MEDYCZNE
Poziom : Intermediate/Upper- Intermediate
Dni i godziny zajęć: sobota 10:00 - 13:00
grupa: HG1 - HOTELARSTWO I GASTRONOMIA
Poziom : Intermediate
Dni i godziny zajęć: piątek 17:30 - 20.30
grupa: HG2 - HOTELARSTWO I GASTRONOMIA
Poziom : Pre- Intermediate
Dni i godziny zajęć: sobota 10:00 - 13:00
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
3. Harmonogramy szkoleń.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
grupa: T1 - OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO
listopad 2009 |
grudzień 2009 |
styczeń 2010 |
luty 2010 |
06.11. 13.11. 20.11. 27.11. |
04.12. 11.12. 18.12. |
08.01. 15.01. 22.01. 29.01. |
05.02. 12.02. 19.02. 26.02. |
16h |
12h |
16h |
16h |
marzec 2010 |
kwiecień 2010 |
maj 2010 |
czerwiec 2010 |
05.03. 12.03. 19.03. 26.03. |
09.04. 16.04. 23.04. |
07.05. 14.05. 21.05. 28.05. |
04.06. 11.06. 18.06. 25.06. |
16h |
12h |
16h |
16h |
Razem: 120 godzin lekcyjnych (30 spotkań po 4 lekcje) |
grupa: T2 – OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO
listopad 2009 |
grudzień 2009 |
styczeń 2010 |
luty 2010 |
07.11. 14.11. 21.11. 28.11. |
05.12. 12.12. 19.12. |
09.01. 16.01. 23.01. 30.01. |
06.02. 13.02. 20.02. 27.02. |
16h |
12h |
16h |
16h |
marzec 2010 |
kwiecień 2010 |
maj 2010 |
czerwiec 2010 |
06.03. 13.03. 20.03. 27.03. |
10.04. 17.04. 24.04. |
08.05. 15.05. 22.05. 29.05. |
05.06. 12.06. 19.06. 26.06. |
16h |
12h |
16h |
16h |
Razem: 120 godzin lekcyjnych (30 spotkań po 4 lekcje) |
grupa: T3 – OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO
listopad 2009 |
grudzień 2009 |
styczeń 2010 |
luty 2010 |
06.11. 13.11. 20.11. 27.11. |
04.12. 11.12. 18.12. |
08.01. 15.01. 22.01. 29.01. |
05.02. 12.02. 19.02. 26.02. |
16h |
12h |
16h |
16h |
marzec 2010 |
kwiecień 2010 |
maj 2010 |
czerwiec 2010 |
05.03. 12.03. 19.03. 26.03. |
09.04. 16.04. 23.04. |
07.05. 14.05. 21.05. 28.05. |
04.06. 11.06. 18.06. 25.06. |
16h |
12h |
16h |
16h |
Razem: 120 godzin lekcyjnych (30 spotkań po 4 lekcje) |
grupa: P1 – SŁUŻBY PORZĄDKOWE
listopad 2009 |
grudzień 2009 |
styczeń 2010 |
luty 2010 |
07.11. 14.11. 21.11. 28.11. |
05.12. 12.12. 19.12. |
09.01. 16.01. 23.01. 30.01. |
06.02. 13.02. 20.02. 27.02. |
16h |
12h |
16h |
16h |
marzec 2010 |
kwiecień 2010 |
maj 2010 |
czerwiec 2010 |
06.03. 13.03. 20.03. 27.03. |
10.04. 17.04. 24.04. |
08.05. 15.05. 22.05. 29.05. |
05.06. 12.06. 19.06. 26.06. |
16h |
12h |
16h |
16h |
Razem: 120 godzin lekcyjnych (30 spotkań po 4 lekcje) |
grupa: M1 – SŁUŻBY MEDYCZNE
listopad 2009 |
grudzień 2009 |
styczeń 2010 |
luty 2010 |
07.11. 14.11. 21.11. 28.11. |
05.12. 12.12. 19.12. |
09.01. 16.01. 23.01. 30.01. |
06.02. 13.02. 20.02. 27.02. |
16h |
12h |
16h |
16h |
marzec 2010 |
kwiecień 2010 |
maj 2010 |
czerwiec 2010 |
06.03. 13.03. 20.03. 27.03. |
10.04. 17.04. 24.04. |
08.05. 15.05. 22.05. 29.05. |
05.06. 12.06. 19.06. 26.06. |
16h |
12h |
16h |
16h |
Razem: 120 godzin lekcyjnych (30 spotkań po 4 lekcje) |
grupa: M2 – SŁUŻBY MEDYCZNE
listopad 2009 |
grudzień 2009 |
styczeń 2010 |
luty 2010 |
07.11. 14.11. 21.11. 28.11. |
05.12. 12.12. 19.12. |
09.01. 16.01. 23.01. 30.01. |
06.02. 13.02. 20.02. 27.02. |
16h |
12h |
16h |
16h |
marzec 2010 |
kwiecień 2010 |
maj 2010 |
czerwiec 2010 |
06.03. 13.03. 20.03. 27.03. |
10.04. 17.04. 24.04. |
08.05. 15.05. 22.05. 29.05. |
05.06. 12.06. 19.06. 26.06. |
16h |
12h |
16h |
16h |
Razem: 120 godzin lekcyjnych (30 spotkań po 4 lekcje) |
4. Zakończenie realizacji szkolenia.
Zadania |
Termin |
Grupa |
Powtórzenie materiału |
4 czerwca 4 czerwca 4 czerwca 5 czerwca 5 czerwca 5 czerwca 5 czerwca 25 maja |
T1-obsługa ruchu turystycznego T3-obsługa ruchu turystycznego HG1-hotelarstwo i gastronomia M2-służby medyczne P1-służby porządkowe M1-służby medyczne T2-obsługa ruchu turystycznego HG2-hotelarstwo i gastronomia |
Egzamin końcowy |
11 czerwca 11 czerwca 11 czerwca 12 czerwca 12 czerwca 12 czerwca 12 czerwca 1 czerwca |
T1-obsługa ruchu turystycznego T3-obsługa ruchu turystycznego HG1-hotelarstwo i gastronomia M2-służby medyczne P1-służby porządkowe M1-służby medyczne T2-obsługa ruchu turystycznego HG2-hotelarstwo i gastronomia |
Wyniki egzaminu |
18 czerwca 18 czerwca 18 czerwca 19 czerwca 19 czerwca 19 czerwca 19 czerwca 8 czerwca |
T1-obsługa ruchu turystycznego T3-obsługa ruchu turystycznego HG1-hotelarstwo i gastronomia M2-służby medyczne P1-służby porządkowe M1-służby medyczne T2-obsługa ruchu turystycznego HG2-hotelarstwo i gastronomia |
Podsumowanie szkolenia |
25 czerwca 25 czrewca 25 czerwca 26 czerwca 26 czerwca 26 czerwca 26 czerwca 15 czerwca |
T1-obsługa ruchu turystycznego T3-obsługa ruchu turystycznego HG1-hotelarstwo i gastronomia M2-służby medyczne P1-służby porządkowe M1-służby medyczne T2-obsługa ruchu turystycznego HG2-hotelarstwo i gastronomia |
5. Ewaluacja projektu.
Dnia 01.09.2009r. rozpoczęto realizację projektu „Opolskie foreigners friendly/ Opolskie przyjazne cudzoziemcom” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII, Działanie 8.1, Poddziałanie 8.1.1.
Projekt skierowany był do osób dorosłych, pracujących na terenie województwa opolskiego, które z własnej inicjatywy były zainteresowane nabyciem, uzupełnieniem lub podniesieniem swoich kwalifikacji w zakresie kompetencji językowych.
Założeniem projektu było objęcie wsparciem w postaci bezpłatnych szkoleń z języka angielskiego 80 osób.
Celem ogólnym projektu było nabycie nowych kwalifikacji, uzupełnienie lub podwyższenie kwalifikacji i umiejętności już nabytych przez osoby pracujące w branży turystycznej, porządkowej oraz medycznej z terenu województwa opolskiego.
Cele szczegółowe projektu to: nabycie umiejętności posługiwania się językiem angielskim w stopniu umożliwiającym komunikację w zakresie obsługi klienta obcojęzycznego, wzrost poziomu samooceny, motywacji, kreowania postaw kształcego, podniesienia kwalifikacji, dostosowania się do wymogów rynku pracy i zmian zachodzących w gospodarce
Realizację projektu rozpoczęto od przeprowadzenia kampanii promocyjno-informacyjnej skierowanej do grup zawodowych wchodzących w skład szeroko pojętej branży turystycznej: pracowników obsługi ruchu turystycznego, sektora gastronomii i hotelarstwa oraz służb medycznych i porządkowych. Jednocześnie prowadzono rekrutację potencjalnych BO do projektu. Po weryfikacji dokumentów rekrutacyjnych i zorganizowaniu spotkań dla BO ostatecznie do projektu zakwalifikowano: 24 osoby zatrudnione w obsłudze ruchu turystycznego, 24 osoby pracujące w sektorze gastronomii i hotelarstwa oraz 32 osoby ze służb medycznych i porządkowych, ogółem 80 BO.
Proces rekrutacji zakończono 31.10.2009. W listopadzie rozpoczęto realizację szkoleń z języka angielskiego w zakresie obsługi klienta obcojęzycznego. Na podstawie wyników testów kwalifikacyjnych utworzono 8 grup szkoleniowych na różnych poziomach zaawansowania (A1-B2 w/g CEF), z których każda zrealizowała program w wymiarze 120 godzin lekcyjnych w ciągu 8 miesięcy. Wszyscy BO przystąpili do egzaminu końcowego i uzyskali certyfikaty ukończenia danego poziomu zaawansowania językowego. Cykl szkoleń zakończył się w czerwcu 2010r.
W ciągu ośmiu miesięcy szkoleniowych systematycznie przeprowadzano ankiety i wywiady z BO, monitorowano przebieg zajęć, badano poziom osiągania rezultatów twardych i miękkich. Z prowadzonych badań, analiz wynika, iż założone rezultaty w projekcie zostały osiągnięte na poziomie 90% - 100%, a te wpłynęły na realizację celów projektu.
6. Galeria.
zdjęcia